Eonon D5108Z (S60) geeft half beeld

Bespreek hier alles op het gebied van In Car Entertainment
Plaats reactie
ookeencorsa
New Member

Eonon D5108Z (S60) geeft half beeld

Bericht door ookeencorsa » 21 mar 2020 19:19

Na jaren van goed werken geeft mijn Eonon D5108 opeens slechts het rechterdeel van het beeld. Soms wordt het linkerdeel blauw tijdens opstarten of geeft verschillend gekleurde verticale lijnen, maar veranderd daarna niet meer. Touchscreen werkt wel gewoon over het hele beeld.
Het voorste deel van de radio geschroefd en alle flexkabels losgehaald en opnieuw vastgedrukt, maar dat geeft helaas geen verbetering.
Het mainbord voorin heeft als code: pcb-s60b2-v1
Heeft iemand hier nog een idee ?
Waarschijnlijk wordt het dan een nieuw tft-schermpje maar kan niet terugvinden welk type dit dan zou moeten zijn.

Renegade89
Corsa Driver Rookie
Corsa Driver Rookie
Type: OPC 1.6T 2008

Re: Eonon D5108Z (S60) geeft half beeld

Bericht door Renegade89 » 24 mar 2020 23:23

Weet niet of het verstandig is het risico te nemen om het scherm te vervangen ?

Ik heb zowel in mijn Celica als in mijn Corsa een Eonon systeem gehad. Het is goedkoop en je krijgt veel features, maar ze gingen bij mij allebei niet lang mee. Navigatie updaten is prijzig, en ikzelf had die navigatie in de unit zelf niet meer nodig (i.v.m. Google Maps / Offline Maps). In de Celica startte de unit alleen als deze warm was gedraaid (strepen / lijnen in het scherm of helemaal geen beeld). In de Corsa regelmatig geen geluid.

Hoef je geen navigatie, dan krijg je meer opties. Ik heb er zelf een Kenwood DDX4019DAB in gezet. Betere Bluetooth audio (ik hoorde lage bitrate door de Eonon-unit heen als ik muziek afluisterde over Bluetooth) en veel meer equalizer opties (13-band). Uiteraard met behoud van stuurwielbediening.
Corsa OPC 2008

- Devil Eyes DRL's
- Kenwood DDX4019DAB / Hertz DSK170.3 / Hertz DCK130 / Silent coat / Spectron SP-0112 custom subwoofer

Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment (ICE)”