Beste telefoonhouder voor in een Corsa D

Bespreek hier alles op het gebied van In Car Entertainment
Plaats reactie
KingJulian
Corsa Driver Newbee
Corsa Driver Newbee
Type: D

Beste telefoonhouder voor in een Corsa D

Bericht door KingJulian »

Beste leden,

Naar aanleiding van de telefoonhouder/setup in mij Corsa D, krijg ik veel vragen rondom de Brodithouder en Kuda Console. Vandaar dat ik deze topic open.

Even om het beeld concreet te maken, geef ik mijn mening. Echter wil ik niks en niemand wat aansmeren.
Naar mijn mening (en ik ben ervan overtuigd) dat dit het beste systeem is betreft een telefoonhouder voor in een Corsa D. Heb tot nu toe zowat alles uitgeprobeerd kwa telefoonhouders die op de markt verkrijgbaar zijn, geen van alle komen in de buurt bij de houders van Brodit. Als voorbeeld, de houders die bevestigd worden op de luchtroosters. Gewoon troep en waardeloos. Kost geen drol op Alibaba bijv., maar je kan beter meteen voor het duurdere en beste gaan, want daar kan je plezier van hebben zeg ik dan altijd :D

Oke, terug op de inhoud :lol:
Het gaat om 2 items. De brodithouder en Kuda Console.
De brodit houder die ik heb is de 514667 en verstelbaar voor zowat alle recente iPhone toestellen. De houder heeft ook de mogelijkheid om een iPhone oplaadkabel eraan te koppelen. De kabel wordt aangesloten aan de achterkant van de headunit, die vervolgens naar beneden loopt en weer uitkomt bij de houder. Wanneer ik mijn telefoon in de houder duw, klikt hij in de oplaadkabel, en apple CarPlay wordt meteen gestart. Super ideaal!

De houder wordt met 4 kleine schroeven (gaten moeten worden geboord) bevestigd op een zogenaamde Kuda Console 094450 (speciaal ontwikkeld voor de Corsa D). De houder kan je zelf bepalen op welk punt op de Kuda Console je het geplaatst wilt hebben. Ik heb er zelf voor gekozen om hem wat hoger te monteren, omdat ik dat fijner vindt kwa kijkhoogte. De telefoon steekt dus iets boven de headunit uit, wat ideaal is. En geen zorgen dat de houder deels voor het beeldscherm uitkomt. Daar hebben die gasten van brodit rekening mee gehouden, dat zijn geen koekenbakkers :lol:

De Kuda Console wordt bevestigd d.m.v. een schroef aan de zijkant, verstopt achter het dashboard klep kastje. Daar moet een gat worden geboord. Verder schuift de Kuda Console deels aan de zijkant bij de headunit erin. Op 2 punten zit hij dus goed klem.
Instructies worden ook meegeleverd.

Echter zit er wel een prijskaartje aan. Voor de 2 items ben je rond de 100 euro kwijt met eventueel verzendskosten.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Met vriendelijke groet,

Julian
PvHeerebeek
Corsa Driver Senior
Corsa Driver Senior
Type: D Cosmo 1.2 BiFuel

Re: Beste telefoonhouder voor in een Corsa D

Bericht door PvHeerebeek »

Afbeelding
Deze dus
KingJulian