Corsa F GS line

Show hier je Corsa F
M.K
Globale Moderator
Globale Moderator
Type: 1.2 Bi-Fuel Color Ed

Re: Corsa F GS line

Bericht door M.K »

Doe je goed! :mrgreen:
Matthijs (25) - Opel Astra K 1.4 Turbo Innovation+
Opel Corsa D 1.2 16v ecoFLEX Bi-Fuel Color Edition

Afbeelding
Xilo
Corsa Driver Senior
Corsa Driver Senior

Bericht door Xilo »

andy123 schreef: 29 jul 2020 15:06 Na precies 5 maanden de Corsa op 10.000 km gezet :) Geweldige auto

Afbeelding
Kun je wat min- en pluspunten opsommen die je zijn opgevallen de afgelopen 5 maanden?
andy123
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior

Bericht door andy123 »

Plus:
* Fijne auto om mee te rijden. Kleine rit naar de supermarkt of grote rit van 700 km beide top.Ligt gewoon lekker op de weg ook op hogere snelheden.
* Het blokje is lekker soepel maar ook rap genoeg om lekker vlot mee te komen.
* Zuinig. Een gemiddelde van 1 op 18/19 vind ik heel netjes.
* lekker compleet en van alle gemakken voorzien.
* Geluid van de radio is boven gemiddeld goed voor een standaard configuratie zonder gebruik dure audio merken. De vele vormen van audio(Spotify,mp3,telefoon of vele radiokanalen hebben altijd de juiste muziek)
* De ledverlichting is top. Automatische verlichting werkt super.
* Afwerking binnenkant is van een hoog niveau.Smoelt gewoon goed met alles op de juiste plek.
* Mooie verschijning in hoe ik hem heb gekozen :) Kijk er nog steeds heel graag naar vooral als hij weer net gewassen is.

Min:
* Op technisch vlak nog niks kunnen ontdekken.
* Software van diverse systemen is nog niet optimaal.(keyless entry werk matig en op het moment lastiger dan met sleutel. Grootlichtassistentie goed voor de binnenwegen maar op de snelweg maak je er geen vrienden mee. Rijstrookassistent vind ik zeer irritant. Gevarenherkenning is wel erg snel actief. Navigatie maakt soms vreemde keuzes en Parkeerhulpjes beginnen wel heel snel te schreeuwen. Automatische handrem gaat voor mijn gevoel iets te laat eraf bij wegrijden. Haal hem er zelf af voor ik wegrijdt.)
* Heb nog niet eerder automatisch inklapbare spiegels gehad wat ik wel erg prettig vindt. Alleen maken de motortjes daarbij wel erg veel lawaai.
* Afwerking carrosserie vind ik op sommige plekken wat matig. Daklijnen aan beide kanten wat spartaans gelast. plaatdelen niet mooi afgewerkt(wel uit het zicht) Lak lijkt wat gevoeliger voor krasjes etc want ondanks voorzicht toch al wel een paar opgelopen inkl een klein puntje steenslag)
* Het is geen ruimtewonder maar daar heb ik hem ook niet voor genomen. Met 4 gemiddelde passagiers kun je goed reizen.
* Verder misschien wat persoonlijke dingetjes zoals geen dagteller die altijd in het zicht zit of halve graden instelling van de airco waardoor je toch vaak wel aan het bijstellen bent.
* Mijn vrouw vind hem ook lekker rijden dus ben hem regelmatig kwijt.

Ik ben er verder zeer blij mee!
Corsa F GS Line Moonstone Grey
Xilo
Corsa Driver Senior
Corsa Driver Senior

Bericht door Xilo »

Haha tnx voor de uitgebreide uiteenzetting, enorm veel zin om met de mijne te gaan rijden. Nog een paar weekjes geduld :)
andy123
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior

Bericht door andy123 »

Gisteren weer iets nieuws ontdekt op de Corsa :)
Rijd eigenlijk nooit tot het reservelampje gaat branden maar gisteren was het even niet anders. Bij het aangaan van het lampje en de melding brandstof niveau laag gaf de navigatie automatisch alle benzinepompen aan in de buurt met de dichtsbijzijnde of snelste te bereiken en om er heen te navigeren:) Wel handig
Corsa F GS Line Moonstone Grey
M.K
Globale Moderator
Globale Moderator
Type: 1.2 Bi-Fuel Color Ed

Bericht door M.K »

Da's een handige feature!
Matthijs (25) - Opel Astra K 1.4 Turbo Innovation+
Opel Corsa D 1.2 16v ecoFLEX Bi-Fuel Color Edition

Afbeelding
Corsad2008
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior

Bericht door Corsad2008 »

andy123 schreef: 31 jul 2020 14:20 Gisteren weer iets nieuws ontdekt op de Corsa :)
Rijd eigenlijk nooit tot het reservelampje gaat branden maar gisteren was het even niet anders. Bij het aangaan van het lampje en de melding brandstof niveau laag gaf de navigatie automatisch alle benzinepompen aan in de buurt met de dichtsbijzijnde of snelste te bereiken en om er heen te navigeren:) Wel handig
Is inderdaad wel handig. Volgens mij is dat bij een latere update erbij gekomen.
Ik rijd meestal tot het lampje brand en dan ga ik tanken :-)

Nog niet heel vaak getankt. Nog geen 6000 Km op de teller. Werk al sinds 12 maart thuis. :cry:
Opel Corsa F 1.2 74KW Elegance, Peperoncino Red, Diamond Black dak
Plaats reactie

Terug naar “Show je Corsa F”