Welke opties heb jij gekozen?

Bespreek hier alles over je Corsa F

Bezine/diesel
2
10%
Elektisch
2
10%
Automaat (bezine/diesel)
0
Geen stemmen
Lederen bekleding
1
5%
Adaptieve Matrix LED koplampen (OLL)
2
10%
Adaptive Cruise control (BGP)
1
5%
Achteruitrijcamera incl. Park pilot voor en achter (OLF)
4
19%
Keyless Entry & Start (OLI) (indien niet standaard)
0
Geen stemmen
Panoramadak (C06)
0
Geen stemmen
Premium pakket (OFW)
3
14%
Gekleurd dak (zwart/wit)
1
5%
Alarm (UTJ)
0
Geen stemmen
Zicht & Licht pakket (CWX)
3
14%
Winter pakket (OBL)
2
10%
Overige (specificeer in comments)
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 21

kj2
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior
Type: Corsa E 1.4 Color Ed

Bericht door kj2 » 17 nov 2019 09:49

Ben eigenlijk wel benieuwd, hoe de Corsa F's van dit forum eruit gaan zien. :)
Huidig: 2015 Corsa E 1.4 Color Edition
Toekomstig: 2020 Corsa F Electric Launch Edition

Corsad2008
Corsa Driver Newbee
Corsa Driver Newbee

Re: Welke opties heb jij gekozen?

Bericht door Corsad2008 » 17 nov 2019 21:19

Een peperoncino red Elegance met zwart dak en de 17" diamant-geslepen velgen in Black Gloss.
Hij lijkt dus op de GS line versie je die overal in de showroom ziet, maar dan wat luxer met chroom accenten en de "normale" bumpers.

Bewust niet gekozen voor Adaptive Cruise Control, Adaptieve Matrix LED koplampen en alarm. ACC is volgens mij alleen maar lastig op de NL snelwegen. Op de stukken die ik rijd, zal het niet werken. En de Adaptieve Matrix LED koplampen heb ik niet gekozen om de (1) prijs en (2) de prijs bij eventuele reparatie.

Helaas zit in de premium pakket standaard ook Keyless Entry & Start. Deze had ik liever niet gehad.
Heden: Opel Corsa D 1.4 Cosmo, Technical Grey, 2011
Januari 2020: Opel Corsa F 1.2 74KW Elegance, Peperoncino Red, Diamond Black dak

Corsad2008
Corsa Driver Newbee
Corsa Driver Newbee

Bericht door Corsad2008 » 17 nov 2019 21:27

kj2 schreef:
17 nov 2019 09:49
Zie hierboven.
Heb jij de Corsa e al besteld?
Welke kleur/combinatie?
Januari 2020: Opel Corsa F 1.2 74KW Elegance, Peperoncino Red, Diamond Black dak

kj2
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior

Bericht door kj2 » 18 nov 2019 08:30

Corsad2008 schreef:
17 nov 2019 21:27
kj2 schreef:
17 nov 2019 09:49
Zie hierboven.
Heb jij de Corsa e al besteld?
Welke kleur/combinatie?
Heb idd een Corsa e besteld in Moonstone grey.
Heb alles aangevinkt behalve alarm en het panoramadak. Was wel leuk geweest, maar vermoed dat er zomers teveel warmte naar binnenkomt, en winters gaat de warmte naar buiten.
Had al eens eerder in een Insignia gereden met Matrix en dat was zoooo geweldig qua zicht, dat ik het gewoon wou hebben :D
Laatst gewijzigd door kj2 op 18 nov 2019 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Corsa66
Corsa Driver Addict
Corsa Driver Addict
Type: 1.4 Cosmo

Bericht door Corsa66 » 18 nov 2019 18:54

Corsad2008 schreef:
17 nov 2019 21:19
Een peperoncino red Elegance met zwart dak en de 17" diamant-geslepen velgen in Black Gloss.
Hij lijkt dus op de GS line versie je die overal in de showroom ziet, maar dan wat luxer met chroom accenten en de "normale" bumpers.

Bewust niet gekozen voor Adaptive Cruise Control, Adaptieve Matrix LED koplampen en alarm. ACC is volgens mij alleen maar lastig op de NL snelwegen. Op de stukken die ik rijd, zal het niet werken. En de Adaptieve Matrix LED koplampen heb ik niet gekozen om de (1) prijs en (2) de prijs bij eventuele reparatie.

Helaas zit in de premium pakket standaard ook Keyless Entry & Start. Deze had ik liever niet gehad.
Je kunt de GS line erbij nemen. Neem aan dat je voor de Elegance hebt gekozen? Alleen krijg ik nog nergens antwoord hoeveel dat pakket gaat kosten. Staat doodleuk in hun brochure maar geen prijzen.

Corsad2008
Corsa Driver Newbee
Corsa Driver Newbee

Bericht door Corsad2008 » 18 nov 2019 21:00

kj2 schreef:
18 nov 2019 08:30
Heb idd een Corsa E besteld in Moonstone grey.
Heb alles aangevinkt behalve alarm en het panoramadak. Was wel leuk geweest, maar vermoed dat er zomers teveel warmte naar binnenkomt, en winters gaat de warmte naar buiten.
Had al eens eerder in een Insignia gereden met Matrix en dat was zoooo geweldig qua zicht, dat ik het gewoon wou hebben :D
Oh gaaf zeg. Zou best elektrisch willen rijden, maar is me nog net wat te duur.
Ik vind het glazen dak ook wel mooi, maar uiteindelijk voegt het niet veel toe denk ik. Nu een zwart dak. Van buiten lijkt het er dan wel op.
Heb je ook een zwart dak gekozen?

Die koplampen zijn technisch wel heel mooi ja.

Corsad2008
Corsa Driver Newbee
Corsa Driver Newbee

Bericht door Corsad2008 » 18 nov 2019 21:04

Corsa66 schreef:
18 nov 2019 18:54
Corsad2008 schreef:
17 nov 2019 21:19

Je kunt de GS line erbij nemen. Neem aan dat je voor de Elegance hebt gekozen? Alleen krijg ik nog nergens antwoord hoeveel dat pakket gaat kosten. Staat doodleuk in hun brochure maar geen prijzen.
Heb het gezien ja. Maar het zijn opzetstukken voor de bumper en side skirts. Dus niet zoals de GS line is.
Maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Vind de bumpers standaard ook wel mooi.

Er is nog heel veel niet bekend bij de dealers. Ze hebben zelfs nog geen brochures :-)

Ben je ook aan het kijken naar een nieuwe Corsa voor aanschaf? Of echt alleen aan het kijken?

kj2
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior

Bericht door kj2 » 18 nov 2019 21:35

Corsad2008 schreef:
18 nov 2019 21:00
kj2 schreef:
18 nov 2019 08:30
Heb idd een Corsa E besteld in Moonstone grey.
Oh gaaf zeg. Zou best elektrisch willen rijden, maar is me nog net wat te duur.
Ik vind het glazen dak ook wel mooi, maar uiteindelijk voegt het niet veel toe denk ik. Nu een zwart dak. Van buiten lijkt het er dan wel op.
Heb je ook een zwart dak gekozen?

Die koplampen zijn technisch wel heel mooi ja.
Nee, heb geen gekleurd dak. Gewoon carrosserie kleur. Wanneer ik de auto bestelde kon de verkoper ook alleen het witte dak als optie selecteren. Vreemd, maar zal wel een bug zijn geweest toen.
De demo die ik heb gereden had ook matrix, en dat was geweldig om weer te zien :)

Corsa66
Corsa Driver Addict
Corsa Driver Addict
Type: 1.4 Cosmo

Bericht door Corsa66 » 19 nov 2019 12:49

Ja is wel de bedoeling dat ik in het voorjaar mijn Corsa D mei 2010 wil inleveren. De SEAT valt af, want teveel plastic. Ik ga nog wel rijden in de Polo en zal waarschijnlijk kiezen tussen deze twee. De Polo heeft alleen geen 115PK meer. Vreemd. De Corsa GS valt ook af, want zwart hemeldak. Ik zal het dus moeten doen met een GS line. Maar eerst maar eens in rijden dacht ik zo.

Corsad2008
Corsa Driver Newbee
Corsa Driver Newbee

Bericht door Corsad2008 » 19 nov 2019 17:17

Corsa66 schreef:
19 nov 2019 12:49
Ja is wel de bedoeling dat ik in het voorjaar mijn Corsa D mei 2010 wil inleveren. De SEAT valt af, want teveel plastic. Ik ga nog wel rijden in de Polo en zal waarschijnlijk kiezen tussen deze twee. De Polo heeft alleen geen 115PK meer. Vreemd. De Corsa GS valt ook af, want zwart hemeldak. Ik zal het dus moeten doen met een GS line. Maar eerst maar eens in rijden dacht ik zo.
Ah leuk. Ik heb zelf ook gekeken naar een SEAT Ibiza en ook naar de Polo. Ibiza vond ik niet zo spannend. Polo vind ik een mooie auto, maar vind het jammer dat de auto niet heel erg afwijkt van de auto uit 2009. Hetzelfde als de D/E van de Corsa. Dat is ook de reden dat ik voor de nieuwe Corsa kies. Een totaal ander model. Vind hem verrassend goed gelukt.

Je hebt het over de GS, maar er je bedoelt de GS Line. Dat is de sportuitvoering. Vind het GS exterieurpakket uit de folder niet direct heel spannend. In ieder geval niet op de witte uitvoering. Ligt overigens ook aan wat de daar voor gaan vragen.
De zwarte hemelbekleding vind ik op zich ook wel mooi, maar in de Elegance is deze gewoon licht grijs. Ook prima.

Nog geen proefrit gemaakt? Ik heb er al 2 gemaakt. Nu heb ik hem ook al aangeschaft, dus wel zo verstandig :-)
Vind de 100PK turbo goed gelukt. Hij is lekker vlot. In vergelijking met mijn 1.4 100PK een heel stuk sneller.
Volgens mij hebben ze bij de E ook zitten spelen met de motoren toch? Er was eerder toch ook een 1.0 turbo met 115PK? Nu alleen nog de 90PK.

Je was volgens mij wat kritisch over elektrisch rijden of niet? "Kabels over de stoep"...
Zou best elektrisch willen, maar net wat te duur.

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen.

Plaats reactie

Terug naar “Corsa F praat”