sleutel werkt niet

Bespreek hier onderhoudstips en problemen met de Corsa F
Plaats reactie
andy123
New Member

sleutel werkt niet

Bericht door andy123 » 28 feb 2020 08:55

De auto 1 dag in bezit en toch al een probleempje.
Nu al 2x gehad dat de auto niet reageerd op de sleutel (keyless) om te ontgrendelen. Ook niet op de reserve sleutel.
Kan dan alleen de auto openen met de fysieke sleutel.
Daarna werkt alles weer en kan ik ontgrendelen en vergrendelen.

Niet echt schokkend maar irritant.

Probleem al gemeld bij de garage.
Corsa F GS Line Moonstone Grey

Kuytert
Corsa Driver Senior
Corsa Driver Senior
Type: 1.2T 100 pk

Re: sleutel werkt niet

Bericht door Kuytert » 29 feb 2020 01:22

Werkt het ontgrendelen met je handgreep links dan wel?
1.2Turbo GS-Line

andy123
New Member

Bericht door andy123 » 29 feb 2020 06:42

Ja dat werkte wel. Heb er geen last meer van gehad. Denk dat de accu niet helemaal vol was. Werkt nu weer naar behoren :)

andy123
New Member

Bericht door andy123 » 01 mar 2020 20:29

Had er gisteren en vanochtend weer last van.
Maar alleen als de auto thuis staat.
Vandaag 500 km gereden (wel strak verbruik van 5,5l op 100 km gecombineerd 80,100,120,130 en in de stad gereden) en geen last gehad.

Ik vermoed zelf dat de sleutel constant in verbinding is met de auto door de geringe afstand tussen auto op de oprit en sleutel op de kast. Wellicht dat dit door het nog niet officieele werkende keyless systeem bij de nieuwe Corsa komt en dit probleem geeft.
Heb een keyless cover besteld bij Bol.com die het signaal tegenhoud. Kijken of dit helpt.

Iemand btw al zijn navigatie bijgewerkt met nieuwe kaarten via de usb? Werkt dit een beetje makkelijk?

Vandaag wel de life service van Tomtom geactiveerd. Dit werkt erg makkelijk. Heb er al ervaring mee met de Tomtom Rider op mijn motor.
Alleen jammer dat je 200,- moet betalen voor de flitspalen service terwijl ik dit op de Tomtom Rider gewoon lifetime inbegrepen is.
Ga ik dus ook niet doen :)

andy123
New Member

Bericht door andy123 » 15 mar 2020 12:03

Ben er achter dat dit probleem zich alleen voordoet als de sleutel in de buurt van de auto blijft. Heb een speciaal hoesje gekocht wat het signaal van de sleutel blokkeert. Sindsdien geen last meer gehad. Was hem 1 nacht vergeten en bingo. Kon de sleutel weer eruit halen.

Corsa-Power
Corsa Driver Rookie
Corsa Driver Rookie

Bericht door Corsa-Power » 15 mar 2020 19:34

Heb je bij je huis toevallig een gsm mast staan of hoogspanningslijnen???
Op het prius forum speelt zoiets ook, en dat bleek een storende invloed te zijn door bovengenoemde dingen.
Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom hij wel werkt als je de sleutel afschermt.

Gr Fred

andy123
New Member

Bericht door andy123 » 15 mar 2020 21:34

Hoi Fred,

Niet dat ik weet.
Deze auto is keyless dus de sleutel zoekt contact zodra hij binnen de zones komt.
De auto staat voor de deur en als de sleutel in mijn jas zit aan de kapstok dan behoud hij waarschijnlijk het contact met de auto.
Denk dat het probleem daarin zit aangezien als ik het contact verbreek buiten de zone of in het hoesje en daarna de sleutel weer contact laat maken met de auto er niets aan de hand is.

Corsa-Power
Corsa Driver Rookie
Corsa Driver Rookie

Bericht door Corsa-Power » 17 mar 2020 17:48

Ok snap het. Bij die Prius was het echt als hij in de buurt stond van een mast of hoogspanningslijn.
Evt zone verkleinen van het gebied waarin hij de auto zoekt is denk ik ook niet mogelijk lijkt mij. Je kan het voorleggen aan een dealer of dit misschien kan.

Gr Fred

Plaats reactie

Terug naar “Onderhoud/problemen Corsa F”