Problemen om Samsung Galaxy S7 aan Intellilink gekoppeld te krijgen

Bespreek hier onderhoudstips en problemen met de Corsa E
Plaats reactie
eerste-opel
New Member

Problemen om Samsung Galaxy S7 aan Intellilink gekoppeld te krijgen

Bericht door eerste-opel »

Sinds halverwege juni 2018 heb ik een nieuwe telefoon, te weten een Samsung Galaxy S7. Het is mij echter nog nooit gelukt om deze langere tijd zonder problemen aan het intellilink systeem (inclusief Bringgo) van mijn Opel Corsa E gekoppeld te krijgen. De vorige telefoon, een Samsung Galaxy S4 mini heeft de verkoopadviseur bij aflevering (samen met mij) gekoppeld. Bij de vestiging waar ik echter gekocht heb is die betreffende verkoopadviseur vertrokken. De verkoopadviseur is wel binnen dezelfde holding gebleven maar wel 35,5 km enkele reis verder rijden voor mij, dus even op de koffie gaan en vragen of hij bereid is te helpen zit er niet zo snel in.
In Nijmegen (waar de auto vandaan komt) zou ik wel via de werkplaats misschien wat kunnen vragen, maar wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen.

Het euvel is als volgt:
Op het moment dat ik mijn auto start wordt de telefoon 'gewoon' verbonden; ook als die in mijn broekzak/jaszak/werktas etc zit. Echter binnen enkele seconden verbreekt hij de verbinding ook weer. Als ik dan vervolgens via mijn telefoon vraag om de boel opnieuw te koppelen dan doet die het wel. Het doel van zo een systeem moet echter zijn dat je niet hoeft te wachten tot hij verbonden en verbroken is, maar dat je non-stop kilometers kunt maken. Nu zijn mijn vragen de volgende:

1. Maakt het uit of de Zichtbaarheid van de telefoon aan of uit staat? Wat is het beste, aan of uit?
2. Maakt het uit of de Wi-Fi aan staat (zou niet moeten mogen lijkt mij, maar je weet maar nooit)?
3. Kan ik de schuifjes Oproepgeluid en Media-audio (zie schermafdruk hieronder) 'vast' aanzetten? Dat ik die niet iedere rit opnieuw hoef aan te zetten (grijze schuifje blauw maken) om verbinding te krijgen. Tevens viel het me op dat bij 'Hernoemen' bij het starten Opel stond en dat de naam na het verzetten van de 2 rood omcirkelde kruisjes veranderde in MyLink.

Afbeelding

Soms gebeurd het me ook nog wel eens dat alleen het bluetooth tekentje gaat branden en het telefoontje niet. Het niet branden van het telefoontje heeft als gevolg dat je Bringgo niet kunt gebruiken.
Ik heb al verscheidene keren de koppelingen opgeheven; zowel in de auto als in de telefoon. Zo ook vandaag nog. Na het opnieuw koppelen kreeg ik Bringgo niet op het 7 inch scherm aan de praat. Mijn telefoon zei 'Connected', maar witte stippeltjes 'verbinden' bleven lopen op het scherm in de auto tot hij na een bepaalde tijd vroeg om het apparaat te controleren terwijl die nog steeds 'connected' aangaf. De gegevens konden dus op een of andere manier niet doorgegeven worden zodat ik een adres kon invoeren.

Afbeelding

Kan dit te maken hebben met het feit dat er een nieuwe systeemupdate voor Intellilink is die geïnstalleerd moet worden? En dat het dan wel werkt? Dat was vorig jaar, of het jaar daarvoor volgens de Opel dealer het geval ivm slecht koppelen. Hoe vaak komen die updates ongeveer?
Kort gezegd: heb ik nu niets aan mijn navigatie en voor ik weg kan rijden moet ik eerst wachten tot die gekoppeld/verbroken is (wat ik normaal onder het rijden liet gebeuren) en dan weer met de hand opnieuw koppelen wat tijd kost en niet zo hoort volgens mij.
M.K
Globale Moderator
Globale Moderator
Type: 1.2 Bi-Fuel Color Ed

Re: Problemen om Samsung Galaxy S7 aan Intellilink gekoppeld te krijgen

Bericht door M.K »

Volgens mij ligt dat aan je S7, daar waren bluetooth stability problemen mee als ik me niet vergis. Ik weet niet of daar specifiek een oplossing voor is.. de auto verwijderen uit je telefoon, cache wissen en opnieuw verbinden wil wel eens helpen.

Verder staat je telefoon voor zover ik kan zien wel juist geconfigureerd.

1) Zichtbaarheid aan/uit maakt na een koppeling niet uit, is enkel om nieuwe apparaten te vinden.
2) WiFi kan je gewoon uitschakelen
3) Normaal gezien deze 1 keer inschakelen zou moeten werken.

MyLink is hetzelfde systeem onder de huid maar dan van Chevrolet.
Matthijs (22) - Opel Corsa D 1.2 16v ecoFLEX Bi-Fuel Color Edition (12/2011)

Afbeelding
alexanderjcs
Corsa Driver Rookie
Corsa Driver Rookie
Type: opel corsa e 1.0

Bericht door alexanderjcs »

Bij mijn Huawei mate 10 pro deed het geluid het niet tijdens de navigatie, lag volgens de technische mensen van Briggo aan de Huawei, want het was een bekend probleem, dus een aantal problemen zijn wel bekend bij briggo.
Opel Corsa 1.0 turbo Cosmo 145 pk OPC line NRE onderstel 205x45x17 Xenon Dbilas flowmaster Motec ultralight Wheels.
christ69
Site Admin
Site Admin
Type: Corsa E Collor Editi
Contacteer:

Bericht door christ69 »

Als je toevallig op de meeting komt zondag 14 oktober, in de Meern, dan kan ik je proberen te helpen.
Het is mij altijd nog gelukt namelijk. ;)
Opel Corsa E 2015 Color Edition GN-533-D
Opel Corsa D 2013 Anniversary 7-KFD-20 verkocht
Opel Corsa C 2003 Njoy 57-LX-PF afgebrand
Opel Corsa A 1992 Swing sedan FN-HZ-38 gestolen
Opel Corsa A 1986 PT-06-HY verkocht
Opel Kadett 1980 GH-63-SF verkocht
eerste-opel
New Member

M.K schreef: 29 sep 2018 10:21 Volgens mij ligt dat aan je S7, daar waren bluetooth stability problemen mee als ik me niet vergis. Ik weet niet of daar specifiek een oplossing voor is.. de auto verwijderen uit je telefoon, cache wissen en opnieuw verbinden wil wel eens helpen.

Verder staat je telefoon voor zover ik kan zien wel juist geconfigureerd.

1) Zichtbaarheid aan/uit maakt na een koppeling niet uit, is enkel om nieuwe apparaten te vinden.
2) WiFi kan je gewoon uitschakelen
3) Normaal gezien deze 1 keer inschakelen zou moeten werken.

MyLink is hetzelfde systeem onder de huid maar dan van Chevrolet.
Bedankt voor je antwoord en excuses voor mijn late reactie. Ik had de melding wel aan staan op de mail, maar die kwam ongewenst en zie ik nu pas weer staan. Vandaar dus ook de lange reactietermijn.
Goed om te weten dat er problemen met de telefoon waren/zijn. Om erachter te komen of daar specifiek een oplossing voor is heb ik dan weer een telefoonforum nodig :banana. Ik ga de auto maar weer eens verwijderen uit de telefoon (zoals gezegd al veel vaker gedaan) en de cache wissen. De cache van de telefoon wissen neem ik aan? Ook het opnieuw verbinden heb ik al geprobeerd maar nog niet in combinatie met cache wissen.
Kun je mij zo zeggen hoe dat werkt? Of is dat heel simpel te googelen?
alexanderjcs schreef: 02 okt 2018 07:59 Bij mijn Huawei mate 10 pro deed het geluid het niet tijdens de navigatie, lag volgens de technische mensen van Briggo aan de Huawei, want het was een bekend probleem, dus een aantal problemen zijn wel bekend bij briggo.
Fijn dat sommige problemen bekend zijn bij Bringgo. Als ze er dan ook nog eens wat mee deden............
christ69 schreef: 02 okt 2018 13:55 Als je toevallig op de meeting komt zondag 14 oktober, in de Meern, dan kan ik je proberen te helpen.
Het is mij altijd nog gelukt namelijk. ;)
Ik gebruik dit forum voornamelijk als vraagbaak. Écht rondneuzen heb ik dan ook nog (bijna) nooit gedaan dus ik wist niet dat er meetings waren. Toevallig heb ik zondag 14 oktober al andere afspraken staan. Bedankt voor je aanbod in ieder geval!
eerste-opel
New Member

Ik hoop dat ik mijn eigen topic van (bijna) 3 jaar oud weer eens naar boven mag halen zonder problemen.
Uiteindelijk is het me destijds gelukt om mijn telefoon te koppelen en deze blijft ook verbonden. De Bluetooth wordt er dus niet uitgegooid na een paar seconden. Bringgo kan ik gebruiken door eerst de app op mijn telefoon aan te zetten en vervolgens krijg ik de mogelijkheid om deze in het 7 inch scherm te kiezen (de app gaat dan van grijs naar zwart en in het laatste geval kan die aangeklikt worden). Andersom; via auto Bringgo-app aanklikken werkt niet. Ik moet Bringgo eerst op de telefoon open zetten.

Nu is er echter sinds vorige week zondag (1 augustus) een update voor Bringgo in de Play-Store. Ik ben echter een beetje huiverig om deze te installeren omdat 'MirrorLink connectivity is no longer supported' een van de nieuwe functies is.
Kan ik deze 'gewoon' installeren of wordt mijn auto (een Opel Corsa Color Edition 2015 met Advanced IntelliLinkpakket) als te oud gezien en kan ik de navigatie dan niet meer gebruiken na de update?
En hoe makkelijk is het om (van een betaalde app wat Bringgo is) de laatste update te verwijderen als ik het wil proberen en het pakt niet gunstig uit?
nlmobile
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior
Type: E 1.4 Bifuel

Bericht door nlmobile »

eerste-opel schreef: 08 aug 2021 22:28 Kan ik deze 'gewoon' installeren of wordt mijn auto (een Opel Corsa Color Edition 2015 met Advanced IntelliLinkpakket) als te oud gezien en kan ik de navigatie dan niet meer gebruiken na de update?
En hoe makkelijk is het om (van een betaalde app wat Bringgo is) de laatste update te verwijderen als ik het wil proberen en het pakt niet gunstig uit?
Beste is om het op een ander mobiel de laatste versie te installeren en daarmee te testen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een upgrade eigenlijk een downgrade is. Ook kan het handig zijn om de huidige versie de APK ergens op te slaan als backup.
WP < 2019-heden Opel Corsa E 1.4 Bi-Fuel Edition 2016>
WP < 2013-2019 Opel Corsa D 1.2 Bi-Fuel Cosmo 2011 255dKm verkocht>
eerste-opel
New Member

nlmobile schreef: 30 sep 2021 21:05
eerste-opel schreef: 08 aug 2021 22:28 Kan ik deze 'gewoon' installeren of wordt mijn auto (een Opel Corsa Color Edition 2015 met Advanced IntelliLinkpakket) als te oud gezien en kan ik de navigatie dan niet meer gebruiken na de update?
Beste is om het op een ander mobiel de laatste versie te installeren en daarmee te testen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een upgrade eigenlijk een downgrade is. Ook kan het handig zijn om de huidige versie de APK ergens op te slaan als backup.
Het is een betaalde app (van € 0,99) met in-app aankopen (kaarten) á € 69,99. Even met een ander toestel testen gaat dus niet zo makkelijk omdat je dan weer (forse) kosten moet maken.
Sinds vandaag (1 oktober) is de Bringgo Western Europe helemaal niet meer terug te vinden in de Play Store (ook niet via bijvoorbeeld Google Chrome). Ook bij het aanklikken in het update-centrum krijg ik een foutmelding; te weten 'Er is iets misgegaan Opnieuw proberen' met daaronder een groene knop waarmee ik het opnieuw kan proberen.
Wel kan ik door op het pijltje achter logo/naam te klikken 'Wat is er nieuw' zien. Wat ik nog niet geprobeerd heb is om daarachter weer op 'Updaten' te klikken. Inmiddels heb ik ook dit geprobeerd en ik krijg meteen de foutmelding 'Kan BringGo Western Europe niet updaten'.

Wat bedoelt u overigens met de laatste zin? Een backup opslaan begrijp ik, maar wat is de APK?
nlmobile
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior
Type: E 1.4 Bifuel

Bericht door nlmobile »

eerste-opel schreef: 01 okt 2021 19:59
nlmobile schreef: 30 sep 2021 21:05
Het is een betaalde app (van € 0,99) met in-app aankopen (kaarten) á € 69,99. Even met een ander toestel testen gaat dus niet zo makkelijk omdat je dan weer (forse) kosten moet maken.
Sinds vandaag (1 oktober) is de Bringgo Western Europe helemaal niet meer terug te vinden in de Play Store (ook niet via bijvoorbeeld Google Chrome). Ook bij het aanklikken in het update-centrum krijg ik een foutmelding; te weten 'Er is iets misgegaan Opnieuw proberen' met daaronder een groene knop waarmee ik het opnieuw kan proberen.
Wel kan ik door op het pijltje achter logo/naam te klikken 'Wat is er nieuw' zien. Wat ik nog niet geprobeerd heb is om daarachter weer op 'Updaten' te klikken. Inmiddels heb ik ook dit geprobeerd en ik krijg meteen de foutmelding 'Kan BringGo Western Europe niet updaten'.

Wat bedoelt u overigens met de laatste zin? Een backup opslaan begrijp ik, maar wat is de APK?
Je kan met de ander toestel gewoon je gmail account gebruiken om alles te synchroniseren van je huidige toestel. De Bringgo Western Europe is niet meer te vinden in de PlayStore, dus dan kun je deze na het synchoniseren niet meer downloaden.

Hier staat die nog wel, maar Ik weet niet of die dan opstart. APK is een exe bestand, maar dan voor Android.
WP < 2019-heden Opel Corsa E 1.4 Bi-Fuel Edition 2016>
WP < 2013-2019 Opel Corsa D 1.2 Bi-Fuel Cosmo 2011 255dKm verkocht>
Plaats reactie

Terug naar “Onderhoud/problemen Corsa E”