welke motor, 1.0 of 1.4?

Bespreek je hier alles over de Corsa E
Plaats reactie
McRonald
New Member

welke motor, 1.0 of 1.4?

Bericht door McRonald »

Zoals in het voorsteltopic al gezegd, ik rijdt op dit moment peugeot 208, en dat is de reden dat ik hier op dit opel forum zit.Op dit moment orienteer ik me op aanschaf van een andere auto. Ook de opel corsa is hierbij een kandidaat. En dan wel het E type. Wat me opvalt bij de diverse aanbieders van corsa occasions van het E type is dat de versie met 1.4 motor vaak wat lager geprijs wordt aangeboden als de 1.0 versie. Hierbij natuurlijk uitgaande van hetzelfde bouwjaar en vergelijkbare kilometrages.

Nu zou ik graag willen weten waar dat prijsverschil inzit? Welke van deze 2 motoren heeft jullie voorkeur? Wat voor verschil zit er verder tussen deze motoren (behalve de turbo)? Wat zijn de zwakke punten bij deze motoren?

Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid inzake deze vragen kunnen geven. Alvast bedankt voor jullie info.
Tuut-Tuut
Corsa Driver Rookie
Corsa Driver Rookie
Type: 1.3 CDTI Cosmo

Re: welke motor, 1.0 of 1.4?

Bericht door Tuut-Tuut »

De 1 liter turbo is een 3 cilinder die door zijn turbo vlot optrekt. De 1.4 is een 4 cilinder uitvoering. Zelf rij ik een 1 liter en ben uitermate te spreken over de turbo versie
Corsa:
B Swing 1.5 D
B Swing 1.7 D
C Enjoy 1.3 CDTI
C Full Rhythm 1.3 CDTI
D Business 1.3 CDTI
D 111 Edition 1.3 CDTI Ecoflex
D Cosmo 1.3 CDTI Ecoflex
C Full Rhythm 1.4
D Cosmo 1.3 CDTI Ecoflex
E Business+ 1.0 Turbo
Corsa-Power
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior

Bericht door Corsa-Power »

Ik heb hier een 1.4 zonder turbo, en moet eerlijk zeggen dat het geen strepen trekker is. Doet wel gewoon zijn werk, maar met de caravan er achter houd het niet over.
Door de turbo is de 1.0 veel sterker.

Gr Fred
McRonald
New Member

Bericht door McRonald »

Ik heb geen strepentrekker nodig, maar soms is het wel prettig even wat extra power te hebben. Het zwaarste wat achter de auto komt is een fietsdrager met 2 E bikes. Dan vermoed ik dat een 1.4 toch wel voldoende pit heeft.
Corsa-Power
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior

Bericht door Corsa-Power »

Ja dat dan wel weer. Verder dik tevreden mee. Hij zou 100 pk moeten hebben, maar voelt zo niet aan. :geek:
Plaats reactie

Terug naar “Corsa E praat”