Mijn ervaring met NGK LPG LaserLine 6 bougies

Bespreek hier onderhoudstips en problemen met de Corsa D
Plaats reactie
PvHeerebeek
Corsa Driver Senior
Corsa Driver Senior
Type: D Cosmo 1.2 BiFuel

Mijn ervaring met NGK LPG LaserLine 6 bougies

Bericht door PvHeerebeek »

Ik rijd een opel corsa D cosmo BiFuel, nieuw gekocht in okt 2013. Na diverse problemen met bougies en bobine na de officiele 30.000 km beurten bij diverse opel garages in het land heb ik in juli 2016 bij 123.100 km op de teller zelf mijn bobine vernieuwd en NGK LPG LaserLine 6 bougies geïnstalleerd. Tijdens deze klus ook de corrosie in de bougieschachten verwijderd en deze weer glanzend gepoetst en dun ingevet met keramisch vet. Vanaf die tijd blijft de garage van mijn bobine en bougies af en heb ik geen bougie of bobine problemen meer gehad.
Maar met nu 264.100 km op de teller wilde ik eens kijken hoe alles er uit zag. De NGK bougies zouden 120.000 km mee moeten gaan dus ongeveer tijd deze te vervangen.
Het was lastig de bobine los te krijgen, de rubbers waren nog soepel en trokken vacuum bij het optillen. De bougieschachten glommen nog en alleen op de linkse schacht was het witte vet wat bruin gekleurd. Bougies verwijderen en vervangen ging soepel en ze zagen er nog erg goed uit, veel beter dan ik had verwacht. Ik heb het vet uit de linker schacht gepoetst en vervangen door nieuw wit vet, ook de andere schachten een beetje nieuw vet aan de bovenrand. De boel zit weer dicht voor de volgende 150.000 km. (Ik heb foto’s maar moet weer even uitvinden hoe je die ook alweer kunt invoegen in je tekst in de web editor)
PvHeerebeek
Corsa Driver Senior
Corsa Driver Senior
Type: D Cosmo 1.2 BiFuel

Re: Mijn ervaring met NGK LPG LaserLine 6 bougies

Bericht door PvHeerebeek »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
M.K
Globale Moderator
Globale Moderator
Type: 1.2 Bi-Fuel Color Ed

Bericht door M.K »

Goed om te horen :D

Blijkbaar dus de oplossing: eenmalig goede bougies plaatsen en er vervolgens vanaf blijven :D
Matthijs (25) - Opel Astra K 1.4 Turbo Innovation+
Opel Corsa D 1.2 16v ecoFLEX Bi-Fuel Color Edition (verkocht)

Afbeelding
kawazxr
Corsa Driver Master
Corsa Driver Master

Bericht door kawazxr »

Mooi dat het verholpen is en was een klus maar je kan er voorlopig weer lekker van genieten.
Volvo
Plaats reactie

Terug naar “Onderhoud/problemen Corsa D”